#1 2010-05-20 20:11:25

Tomek13104

Admin

Zarejestrowany: 2010-05-19
Posty: 23
Punktów :   

Muzyka w Counter Strike

W tym poradniku postaram sie jasno wytłumaczyć na czym polega "puszczanie" muzyki w Counter Strike 1.6

Na początek musimy skonwertować naszą muzykę/muzyki, które chcemy puszczać na serwerach. Osobom, które wiedzą o co chodzi, gdy mówię "konwersja muzyki", wystarczy informacja, że nasze pliki dźwiękowe musimy doprowadzić do formatu *.wav i jakości 16 Bit (CD), 8000Hz, Mono.
Wybieramy naszą muzykę. Może to być dowolny plik dźwiękowy w formacie:
*.wav, *.mp3, *.mp2, *.mp1, *.mpa, *.mpga, *.mpg, lub *.mpx.
Gdy masz już odpowiedni dźwięk, musisz go skonwertować. Do tego celu posłuży nam program dBPowerAmp
Możesz go pobrać klikając
Tutaj
Po pobraniu aplikacji, zainstaluj ją. Teraz kliknij na swoją muzykę prawym przyciskiem myszy, a pojawi się menu kontekstowe, z którego wybierz pozycję "Convert to..."


Otworzy się okienko dBPowerAmp'a, które musisz ustawić w ten sposób, tak jak na screenie .


Potem wybierasz folder docelowy (miejsce, gdzie zapiszą się skonwertowane pliki dźwiękowe) i klikasz na "Convert". W miejscu, które wskazałeś, powinien pojawić się skonwertowany plik o rozszerzeniu *.wav i żądanej jakości. Całą operację powtarzamy z każdym plikiem dźwiękowym, który chcemy puszczać na serwerze.

Pliki dźwiękowe są już skonwertowane i gotowe do puszczania. Czas wpisać odpowiednie komendy do naszego CFG.
Aby puszczać muzykę w CS, trzeba dodać odpowiednie komendy do naszego CFG. Jeśli nie wiesz czym jest Config (CFG), kliknij TU i się dowiedz Tak więc do naszego CFG dopisujemy te linijki:

alias muza "muzaon"
alias muzaon "voice_inputfromfile 1; voice_loopback 1; +voicerecord; alias muza muzaoff"
alias muzaoff "voice_inputfromfile 0; voice_loopback 0; -voicerecord; alias muza muzaon"
bind "f11" "muza"


Mamy gotowe muzyczki... komendy w CFG... teraz czas odpowiedzieć na pytanie: na czym polega to całe puszczanie muzyki?

Counter-Strike ma zaimplementowany voicecomm do komunikowania się między graczami. Standardowo, uruchamiając voicecomm w CS, rozpoczynamy nagrywanie dźwięku za pomocą naszego mikrofonu. Dźwięk] ten od razu ulega konwersji, a następnie jest wysyłany do serwera. Puszczanie muzyki zmienia postać rzeczy. Gdy puszczamy muzykę, dźwięk wysyłany do serwera nie jest pobierany z mikrofonu, a z pliku. Muzyka ta (plik dźwiękowy) musi być w odpowiednim formacie (stąd konieczność konwersji muzyczek) oraz musi być umieszczony w folderze cstrike (jeśli nie wiesz gdzie on się znajduje - kliknij tutaj) pod nazwą voice_input.wav

Reasumując - aby móc puszczać daną muzykę w CS, musimy skopiować ją do folderu cstrike (klik - co to jest?) i zmienić jej nazwę (nazwę pliku) na voice_input.wav Po tych czynnościach możemy uruchomić CSa i za pomocą przycisku F11 puszczać muzykę (zakładam, że w załadowanym configu znajdują się komendy z poprzedniej części tutoriala).

Ot, cała metoda puszczania muzyczek w Counter-Strike'u. Ale jest jeszcze jedna sprawa. Jeśli chcemy zmienić puszczaną muzykę, musimy wyjść z CSa, zmienić plik voice_input.wav na inny i znowu wejść do CSa... Z pomocą przychodzi nam HLSS (Half-Life Sound Selector), który ułatwi nam podmienianie puszczanej muzyki. Nie jest to program niezbędny do puszczania muzyki, lecz z pewnością przyda się prawdziwym maniakom O HLSS poniżej.

Potrafisz już puszczać muzykę w CS za pomocą voicecomm'a. Teraz nauczysz się łatwo i szybko podmieniać plik voice_input bez konieczności minimalizowania CSa.

Umożliwia to program Half-Life Sound Selector.
POBIERZ
Jego instalacja jest bajecznie prosta - wystarczy rozpakować ściągnięte archiwum (plik) w dowolne miejsce na dysku. Uruchamiamy program i pokazuje nam się okno aplikacj



Klikamy na "Options" i w nowym okienku wskazujemy programowi nasz folder cstrike



Jeśli nie wiesz do czego służą pozostałe opcje programu - nie ruszaj ich Teraz zatwierdzamy zmiany przyciskiem "OK".

Czas na dodanie naszych muzyczek do programu. Klikamy na zielony "plus". W otworzonym okienku wskazujemy naszą skonwertowaną muzyczkę oraz skrót



tóry jej przypiszemy (należy kliknąć na pole tekstowe pod napisem "Shortcut:" i wcisnąć żądaną kombinację klawiszy - skrót - na klawiaturze. Na przykład Control + F1). Dopuszczalne są kombinacje "Ctrl + X", "Alt + X" itd. Gdy dodamy w ten sposób wszystkie nasze dźwięki - zapisujemy plik "playlisty" HLSS (File -> Save As...).

Teraz klikamy na "activate" (kciuk postawiony do góry) i możemy uruchomić Counter-Strike'a. Wchodzimy na dowolny serwer i wciskamy na klawiaturze jedną z wcześniej wskazanych w HLSS kombinacji. U góry ekranu powinien pokazać się czarny pasek z ścieżką dostępu do pliku. Właśnie ten plik został w tej chwili skopiowany do katalogu cstrike pod nazwą voice_input.wav Możemy teraz za pomocą wcześniej wpisanych do CFG komend puszczać daną muzyczkę. W każdej chwili da się podmienić plik voice_input i puszczać inną muzykę bez konieczności wychodzenia z CSa. Po zakończeniu gry klikamy na przycisk "deactivate" (kciuk w dół) i możemy wyłączyć HLSS.




http://www.wiaderko.com/cs-1.6/tuning-c … e,223.html

I to wszytko

Poradnik został napisany przy pomocy www.hlss.prv.pl

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.paczka.pun.pl www.mojeotsforum.pun.pl www.kardiologiadziecieca.pun.pl www.worldofnaruto-ots.pun.pl www.psajdak.pun.pl